Prima pagină > explore the carpathian garden > De ce nu merge turismul in Banatul Montan ?

De ce nu merge turismul in Banatul Montan ?

               Acum, dupa ce am facut a patra vizita in Banatul Montan in decurs de numai 2 luni, am inceput sa inteleg de ce in anul 2010  turismul  din aceasta zona nu a functionat prea grozav. Indraznesc sa formulez chiar si niste concluzii, care au, deocamdata, un caracter personal, dar care urmeaza sa le inbunatatesc si cu opiniile dumneavoastra. Iata-le, in continuare:

   1. vara a fost destul de capricioasa, au fost multe ploi si, dupa cum stiti, turistii nu agreaza sa se deplaseze la munte pe vreme urita. Pot dormi si acasa pe bani mai putini. In plus, aproape toate week-end-urile din mai, iunie si iulie au fost stricate de amenintari de furtuna, averse si vesti despre inundatii. Chiar si cei doi morti de la inundatiile de la Armenis  au avut rolul lor subliminal in subminarea turismului banatean.

   2. principalul drum spre Banatul Montan, Lugoj-Caransebes, a fost in reparatie toata vara si turistii ocazionali din Timisoara sau Arad s-au vazut nevoiti sa stea la cele 5-6 stopuri obligatorii cite 20-30 de minute cumulate ( trebuie sa recunosc ca laultima deplasare nu am pierdut decit 10 minute); in plus, nici drumurile din zona turistica nu sunt prea bune:

             -de la Caransebes spre Muntele Mic exista o portiune de drum de 20 de kilometri care distruge cauciucurile, bieletele si pivotii;

             -de la Otelul Rosu spre Poiana Marului, exista un drum betonat facut inca de pe vremea comunistilor, dar care ar fi trebuit sa fie asfaltat macar pina la Baraj, cind incepe adevarata ascensiune spre Poiana Marului si exista pericolul derapajelor pe timp de iarna; s-ar proteja astfel starea tehnica a autovehiculelor vreo 30 de kilometri din totalul celor 38;

             – in zona Resita, pe drumurile spre Valiug, Crivaia, Garina, Trei Ape, Semenic nu s-a investit mai nimic in drumuri in ultima vreme;

   3. o mare parte din investitiile turistice  existente inca inainte de Revolutie au incaput pe miini dubioase sau nepricepute care nu au facut nimic pentru imbunatatirea conditilor de cazare sau imbogatirea bazelor de agrement si relaxare; este cazul statiunii Herculane, hotelului Scorillo din Poiana Marului, Cabanei Militare de la Valiug, Goznei de pe Semenic si a Hotelului Central de la Muntele Mic;

   4. Banatul montan nu are un Master Plan de Dezvoltare Turistica sau, daca are cumva, el sta ascuns in vreun sertar, fiindca pe teren nu se vede nimic concret: nu sunt nici macar indicatoare turistice, nici harti, nici ghiduri, nici propuneri de evenimente…

   5. nu exista promovare turistica profesionista pe internet; cele mai multe site-uri care trateaza turismul in Banatul Montan sunt niste portaluri care prezinta posibilitatile de cazare din pensiuni cu poze si tarife; nu se vorbeste niciunde despre beneficiile turismului montan, despre atractiile din zona, despre trasee montane posibile, etc.

6. agentiile de turism din Timisoara nu promoveaza turismul din Banatul Montan; agentiile dau vina pe proprietarii de pensiuni care nu vor sa plateasca comision, iar proprietarii de pensiuni sustin ca acel comision este prea mare (intre 20 si 40 la suta); pe de alta parte, se pare ca din ce in ce mai multi turisti timisoreni se informeaza pe internet si exclud din “joc” agentiile de turism.

7. proprietarii de pensiuni si vile din Banatul Montan nu se asociaza pentru promovarea zonei sau a statiunii respective, datorita faptului ca se tem ca ar putea beneficia de aceasta promovare si cei care nu contribuie efectiv la ea; primariile si consiliile locale sau judetene nu fac promovarea zonei fiindca fie nu au banii necesari fie nu au cunostiintele necesare;

8. nu exista un brand local de turism si  proprietarii de vile si pensiuni asteapta sa vada ce forta  gravitationala de atractie are frunza lui Udrea pentru turistii din Banat. Din pacate, dupa rezultatele inregistrate pina acum,  forta  de atractie a frunzei a fost o forta centrifugala.

acesta este un ciot de articol, urmeaza a fi completat pe parcurs cu comentariile dvs.

  1. 6 Decembrie 2010 la 5:08 PM

    Motto-ul gugulanului: mai bine tin banii la saltea decat sa ii investesc riscand sa ii pierd

  2. 9 Ianuarie 2011 la 1:48 AM

    Turismul nu merge in Romania pentru ca nu aduce bani peste noapte celor care ar trebui sa fie in slujba cetateanului. Pe de alta parte, cetatenii nu sunt obisnuiti sa lucreze impreuna la un scop comun si care sa le aduca bunastarea dorita („primarul asta nu face nimic” – asta se aude in timp ce ei stau in centrul satului si nu fac nimic pentru ei insisi, asteapta totul sa le pice de undeva). Legat de promovarea pe internet, uneori te intrebi ce sa promovezi?! Unele zone (ex: Valea Almajului) nu ofera cazare, altele nu ofera locatii de alimentatie publica (restaurante samd) – m-am lovit de problema aceasta cand am inceput valea-almajului.ro : pur si simplu nu am ce pune la cazare si la restaurante. E greu daca nu incepem sa lucram impreuna noi, cei din zonele turistice. Doar impreuna putem face ceva bun, nu e descoperirea mea, ci doar o constatare a ceea ce au trait vecinii nostri din vest. Foarte bine ati punctat in postare!

  3. 21 Aprilie 2011 la 7:53 PM

    Si eu vreau sa imi construiesc o casa de lemn si acum ma documentez peste tot despre ele.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s